Gebelikte yaygın durumlar nasıl yönetilir?

Gebeliğin ilk 3 ayında hamile kadınların yaklaşık %80’i, mide bulantısı ve kusma gibi semptomlar ile sabah bulantısı yaşayabilir. Gebelik boyunca sabahları uyanmak, yaşanacak olan bulantı ve zaman zaman kusmalardan dolayı kabus haline gelebilir. Doktorunuza danışmadan ilaç kullanmayın. Öncelikle hekiminiz ile bu durumu değerlendirin.

• Midenizi bulandıran şeyleri keşfedin, bulantı ve kusma yapan kokulardan ve yiyeceklerden uzak durun. Hangisinin semptomlarınızı rahatlattığını görmek için farklı yiyecek ve içecekleri deneyin.
  • Size en iyi gelen besinleri belirleyin. Her öğünde çok fazla yemek yerine; gün boyunca düzenli olarak küçük porsiyonlar yiyin. Ekmek, pirinç ve makarna gibi sindirimi kolay ve düşük yağlı yiyecekler tüketin veya sert peynir gibi yüksek proteinli bir atıştırmalık deneyin.
  • Yağlı, baharatlı yiyecekler ve gaz yapan sebzelerden uzak durun. Hazır gıda ve kızartmalardan kaçının.
  • Günlük ihtiyacınızın karşılanması için günlük en az 2,5 litre su için.
  • Sabah bulantısı semptomları yaşıyorsanız, hamilelik takviyenizi geceleri almaya çalışın, bu size yardımcı olabilir.

Mide yanması: Gebelik haftanız ilerledikçe büyüyen bebeğinizin midenize yaptığı basınçtan ötürü midede yanma ve ekşime yaygın olarak görülür. Özellikle 3. trimesterde gebeliğin sonuna doğru dayanılmaz bir hal alabilir. Bu önerilerin rahatlama sağlayıp sağlamadığını görmek için deneyin: Sindirim sisteminize fazla yüklenmemek için tek seferde çok yemek yerine, düzenli olarak sık sık ama küçük öğünler yiyin. Midenizi rahatsız edebilecek kızarmış, baharatlı veya zengin – karmaşık içerikli yiyeceklerden kaçının. Şişkinlikten kaçınmak için öğünlerinizle birlikte daha az sıvı tüketin. Bunun yerine öğünler arasında daha fazla su için. Yemek yedikten sonra ayağa kalkın birkaç saat boyunca yatmayın. Düzenli yürüyüş iyi gelecektir. Bol elbiseler giyin. Karnınızın başınızdan aşağıda olması için bir iki yastıkla uyuyun ya da yatağınızın başını yükseltin.

Kabızlık: Gebelik boyunca salgılanan hormonlar ve azalmış fiziksel aktivite kabızlığa neden olabilir. Doktorunuz size tavsiye etmedikçe kendi halinize herhangi bir tedavi almayın. Sıvı tüketmenin özellikle önemli olduğunu akılda tutun; beslenmenizi ve yaşam tarzınızı düzenleyin. Tam tahıllar, meyve ve sebzeler gibi yüksek lifli yiyeceklerden bolca yiyin. Diyetisyenler, her gün yaklaşık 30 gram lif yenmesini tavsiye etmektedir. Vücudunuzu arındırmaya yardımcı olmak için bolca su için. Düzenli egzersiz yapın – günlük hafif bir yürüyüş faydalı olabilir. Gebelik pilatesi ya da düzenli eğitim iyi olabilir.

Aşerme ve tiksinmeler: Gebelik öyle bir süreçtir ki bir dönem en sevdiğiniz yiyeceklerin bile tadı size farklı gelebilir. Damak zevkiniz de hamilelik sırasında değişebilir. Belirli yiyeceklerden yeterince yiyemediğinizi ve başkalarına ise dayanamadığınızı görebilirsiniz! Garip şeylere karşı inanılmaz bir istek, en sevdiğiniz şeylere karşı ise tiksinti duyabilirsiniz. Endişeleniyorsanız bunu doktorunuzla konuşun fakat sürecin normal olduğunu unutmayın!