Regl ağrıları neden olur?

Kadınlarda adet görmek yaratılışlarının bir parçasıdır. Adet gören kadınların yarısından fazlasında da kanamalarının ilk 1 ve 2. gününde karın ve kasık ağrısı olmaktadır. Genellikle bu ağrı dayanılabilecek boyutta hafiftir. Bazı kadınlarda ise günlük aktivitelerini kısıtlayacak kadar şiddetli olabilir. Bu durum şiddetli ağrı, dismenore olarak adlandırılır. Fizyolojik olarak menstrual döngü, vajinal kanamanın ilk günü ile başlar ve bir sonraki vajinal kanamanın ilk gününe kadar sürer. Bu süre ortalama 28 gündür (21 – 35 gün). Bu döngü boyunca ağrı karşılaşılan yaygın bir problemdir ve çoğu kadında tedavi edilebilir. Adet döngüsünü başlatan kanama ile birlikte bazı kadınlarda bu ağrı gelir ve hafif kramplardan şiddetli ağrılara kadar olabilir.

Adet sancısı nedenleri nelerdir?

Adet ağrıları rahim duvarındaki kasların kasılmasıyla oluşur. Rahimdeki kanamanın atılması için adet döneminde rahim düzenli bir şekilde kasılmaya başlar. Bu kasılmalar sırasında rahme giden kan ve oksijen azalır, böylece ağrı oluşur ve hissedilebilir. Rahim bir kas dokusudur ve doğal olarak tüm kaslar gibi kasılıp gevşer. Adet boyunca daha şiddetli kasılır ve bu da ağrı olarak hissedilir.

Rahim bu kasılmalar sırasında prostaglandin adı verilen kimyasal maddeler ortaya çıkarır. Bunun sonucunda ağrı şiddetinde artmalar meydana gelebilir. Bazı kadınlarda adet döneminde yaşanan şiddetli sancıların sebebi prostaglandin birikimi olabilir. Prostaglandinler daha şiddetli kasılmalara neden olur. Döngü başında prostaglandin düzeyleri yüksektir. Menstruasyon (adet kanaması) sırasında düzeyleri azalır, bu durum ağrının neden ilk birkaç günden sonra azalma eğiliminde olduğunu açıklar.

Adet sancısı bulguları nelerdir?

Alt karında ağrı veya kramplar, baş ağrısı, bulantı – kusma, baş dönmesi, sinir ve gerginlik hali adet sancıları ile birlikte olabilir.

Rahat bir menstrual siklus geçirmek istiyorsanız, bu ağrılarınızın farkında olmalı ve bunun fizyolojik kökenli mi yoksa altta yatan patolojik bir hastalığa mı bağlı, ayrımı için bir kadın doğum uzmanına görünmelisiniz.