Her hamilelikte düşük riski bulunur mu?

Gebeliğin 20. haftasından önce fetüsün kaybedilmesi düşük olarak adlandırılır. Düşük, erken gebelik ile ilişkili en yaygın komplikasyonlardan biridir. Tanımlanan gebeliklerin yaklaşık %15-25’i düşükle sonuçlanır. Bu demek oluyor ki, tüm gebeliklerin yaklaşık dörtte birinde düşük görülüyor Düşüklerin %80’inden fazlası hamileliğin ilk üç ayında gerçekleşir. Düşüklerin gebeliğin 20. haftasından sonra görülme olasılığı azdır; bunlar “geç düşük” olarak adlandırılır. Anne adayı için düşük son derece travmatik ve yıkıcı bir deneyimdir!

Düşük belirtileri nelerdir?

Düşüğün esas belirtisi vajinal kanamadır. Bu kanama; hafif kahverengimsi akıntıdan çok ağır kanamaya kadar değişebilir. Karında kramp ve ağrı, hafif ya da ağır dereceli sırt ağrısı, kilo kaybı, vajinadan sıvı boşalması, vajinadan dokulu veya pıhtılı boşalma, bayılacak gibi veya sersem hissetmek, kasılmalar ve ateş de görülebilir. Hamileyseniz ve bu semptomlardan herhangi birisini yaşarsanız derhal doktorunuza ulaşın ya da en yakın hastanenin acil servisine başvurun!

Düşük sebepleri nelerdir?

Düşüklerin büyük bir kısmı bebeğin yaşam ile bağdaşmayan genetik sorunları olduğunda ortaya çıkar. Genellikle, bu sorunlar anne ile alakalı değildir, Enfeksiyon, annede diyabet veya tiroid hastalığı gibi tıbbi durumlar, hormon sorunları, bağışıklık sistemi tepkileri, annede fiziksel problemler ve uterin anormallikleri de düşüğe sebep olabilir.

35 yaşın üstünde, diyabet veya tiroid sorunları gibi hastalıkları olan, daha önce üç veya daha fazla düşük yapan bir kadının düşük yapma riski daha yüksektir.

Düşük nasıl teşhis edilir ve nasıl tedavi edilir?

Size takip eden kadın doğum uzmanınız genel bir hikayenizi alacak ve şikayetlerinizi, nasıl başladığını sorgulayacaktır. Ardından kanamanızın miktarını da görmek için pelvik muayene ve ultrasonla bakacaktır. Düşük gerçekleşmiş ve uterus boşsa, rahmin içinde bebek ya da eşinin parçası kalmamış ise genellikle başka tedavi gerekmez. Bazen uterus tamamen boşalmaz, bu nedenle kürtaj yapılır. Kürtaja alternatif olarak kalan parçaların rahimden dışarı atılmasına yardım edecek bazı ilaçlar da verilebilir. Kan tahlili olarak gebelik testi bakılır ve takibe alınır. Bu testteki düşüşe göre düşüğün ilerlemesi ve gebeliğin tamamen sonlanıp sonlanmadığı değerlendirilir. Kanama durduğunda genellikle normal faaliyetlerinize ve günlük yaşantınıza devam edebilirsiniz. Kan uyuşmazlığınız var ise doktorunuz size bir kan ürünü verebilir. Bir kadın üst üste iki düşükten fazlasını yaşadıysa (tekrarlayan düşük olarak adlandırılır), kan testleri, genetik testler veya ilaçlar gerekli olabilir.

Düşük olup olmadığını nasıl anlarsınız?

Gebe olduğunuzu biliyorsanız, kanama ve ağrı ile beraber parça düşürdüyseniz düşük yapıyor olabilirsiniz. Kanama ve hafif rahatsızlık, düşükten sonra da yaygın görülen belirtilerdir. Ateş, titreme veya ağrı ile ağır kanamalarınız varsa hemen doktorunuza başvurun. Düşük olup olmadığını anlayamadıysanız ya da şüpheniz varsa mutlaka en yakın hastaneye başvurunuz!

Düşük sonrasında gebe kalınabilir mi?

Elbette! Düşükleri olan kadınların en az %85’inde sonraki gebelik ve doğum normal olarak ilerlemektedir. Düşük yapmak, mutlaka doğurganlık probleminiz olduğu anlamına gelmez. Mutlaka hekiminiz ile görüşünüz.