Genital estetik sonrası bakım ve dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?

Genital bölge mikroorganizmalar bakımından zengin bir bölgedir. Doğal florayı oluşturan birçok mikroorganzima, vajen dengesi bozulduğu zaman patojen olabilir. Bu sebeple ameliyat sonrası bakım olası enfeksiyonları önleme açısından çok önemlidir.

Doktorunuz tarafından verilen tavsiyelere uymanız önemlidir!

• Ameliyat sonrasında mutlaka antibiyotik tedavisi başlanır. 5 günlük antibiyotik tedavisi genellikle yeterli olur, doktorunuz gerekli görürse bu süre uzatılabilir.
  • İşlem sonrası hafif ağrılarınız olabilir ve birkaç gün ağrı kesicilere ihtiyaç duyabilirsiniz. Lüzum halinde sadece doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri kullanmalısınız.
  • Cinsel bölgenin ve ameliyat alanının temiz tutulması son derece önemlidir. Bunun için özel antiseptikler kullanmanız gerekebilir. Bu uygulamayı her tuvaletten sonra yapmalısınız.
  • Özel hazırlanmış solüsyonlar ve buz uygulaması ödem oluşumunu azaltır. Yaranın iyileşmesini hızlandırır.
  • Ameliyattan sonra hafif sızıntı şeklinde kanama olabilir. Bu dönemde hijyenik pedler ile hem tampon yapmanız hem de kanama takibi yapılması önerilir.
  • Ameliyattan 2 gün sonra ayakta duş şeklinde banyo yapabilirsiniz.
  • Yaranız iyileşene kadar mutlaka pamuklu çamaşırlar kullanın. Özellikle naylon ve terletici, enfeksiyona zemin hazırlayıcı çamaşırlardan uzak durunuz. Sık sık çamaşır değiştiriniz.
  • Ameliyat sonrası erken dönemde kabız kalmamaya, ıkınmamaya özen gösterin. Ikınmak dikişlerinizi etkileyebilir.
  • Estetik operasyonlardan birkaç gün sonra normal hayatınıza dönebilir ve çalışabilirsiniz.
  • Ameliyat sonrası 4 – 6 hafta kadar ata binme, motosiklet kullanma, havuza – denize girme, sauna ve ağır sporlar yapmak, genital tüyleri aldırmak sakıncalıdır.
  • Labioplasti ameliyatlarından 3 – 4 hafta, vajina daraltıcı ameliyatlarından 6 hafta sonra cinsel ilişkiye girebilirsiniz.
  • Ameliyat sırasında kendiliğinden eriyen dikişler kullanıldığı için dikiş almaya gerek yoktur.